La Plataforma per la Llengua apropa el català a l'actor principal de “Rastres de Sàndal”

Rastres de Sàndal és un pont d'entesa entre dues cultures diferents, un viatge intercultural entre les ciutats modernes de la Mumbai índia i la Barcelona mediterrània, un llargmetratge de ficció de Maria Ripoll basat en una de les històries més personals de la novel·la homònima d'Asha Miró i Anna Soler-Pont que s'estrena el proper divendres 28 de novembre als cinemes. La Plataforma per la Llengua hi ha col·laborat apropant l'actor francès Naby Dakhli al català mitjançant el programa de parelles lingüístiques que dinamitza l'entitat.

L'actor francès Naby Dakhli ha participat en un acompanyament lingüístic d'aprenentatge de la llengua catalana amb el suport del Naqash Javed, un voluntari lingüístic d'origen pakistanès de la Plataforma per la Llengua. L'objectiu del programa Voluntariat per la Llengua pretén facilitar als nouvinguts l'ús i pràctica del català en contextos quotidians. En la pel·lícula, el Naby interpreta el Prakash, un atractiu venedor de pel·lícules de Bollywood que ajudarà a la Paula (Aina Clotet) a retrobar-se amb sí mateixa, després de conèixer sobtadament a la Mina (Nandita Das), actriu d'èxit a l'Índia que és la seva germana gran.

Durant les dues setmanes prèvies al rodatge, el Naby va viure immers diàriament en la llengua catalana i en l'ambient cultural del Raval, espai on s'hi roden la majoria de les escenes barcelonines de la pel·lícula. La productora va posar-se en contacte amb la Plataforma per la Llengua de cara a introduir els seus protagonistes en el context cultural català. La facilitat de Dakhli per les llengües l'ha permès comprendre i utilitzar correctament la llengua, un recurs que l'ha ajudat a situar-se millor dins el seu paper protagonista. La voluntat de conèixer i d'adaptar-se als contextos determinats evidencien la seva versatilitat artística però també humana.

Rastres de Sàndal és el primer llargmetratge de la productora Pontas Films, guardonat amb el premi del públic del festival canadenc Montreal World Film dins la categoria "Focus On World Cinema". Així mateix, la producció catalana ha obert l'edició d'enguany del Indian Film Festival The Hague d'Holanda.

El film de Maria Ripoll s'estrena el proper divendres 28 de novembre als cinemes. Podeu trobar el tràiler i més informació de la preestrena al seu web.