I tu, ja consumeixes en català? T’ho posem fàcil per viure plenament en la nostra llengua!

Durant els propers dies, a través de les xarxes socials, emetrem píndoles informatives sobre empreses i fabricants de diferents segments de productes i serveis de gran consum en funció de l'ús que fan del català en l'àmbit territorial de Catalunya. Aquesta campanya pretén informar els consumidors de les empreses que respecten els drets lingüístics.

La Plataforma per la Llengua vol potenciar el consum responsable en l'àmbit lingüístic, és a dir, d'aquells productes i serveis que incorporen la llengua catalana en l'etiquetatge i les instruccions d'ús. Per això, ara que s'acosten mesos de gran consum, des de l'entitat volem informar els consumidors dels productes que respecten els drets lingüístics dels consumidors i que compleixen la Llei 22/2010 del Codi de Consum de Catalunya. Aquesta normativa  estableix que les dades obligatòries de l'etiquetatge, instruccions, embalatges dels productes que es distribueixen a Catalunya han de ser com a mínim en català.

Hem seleccionat 10 sectors econòmics de gran consum on és possible adquirir productes i serveis que incorporen la nostra llengua: aigües embotellades i llets envasades, companyies i jocs i joguines, iogurts i arrossos, cerveses i galetes i neules, caves i vins. Periòdicament, fins a Nadal anirem fent difusió de dos sectors per setmana. En cada sector, hem seleccionat marques que incorporen el català en els seus productes o serveis, i els hem contraposat amb altres marques que incompleixen el Codi de Consum de Catalunya.
Animem a tothom que vulgui viure plenament en català, a fer confiança a les empreses i fabricants que respecten la llei i els drets lingüístics dels consumidors. Consumir en català és possible, i necessari per normalitzar plenament la nostra llengua!