148 candidats al II Premi Martí Gasull i Roig que premia la defensa del català

Ahir es va tancar el període de presentació de candidatures a la segona edició del premi Martí Gasull i Roig, i prop de 400 participants han participat en aquesta primera fase del guardó presentant la seva proposta. En total s'han presentat 148 propostes diferents, que seran valorades per un jurat, que triarà els tres finalistes. El premi, que pretén homenatjar la figura del fundador de la Plataforma per la Llengua, mort fa dos anys en un accident de muntanya, reconeix a la persona o entitat que ha treballat més en la normalització de la llengua catalana.

El dilluns passat va finalitzar el període de presentació de candidatures al II Premi Martí Gasull i Roig. Durant les tres setmanes d'aquesta primera fase, s'han rebut un total de 400 propostes a través del formulari obert al web oficial del premi i per correu electrònic. Ara per ara, hi ha 148 candidatures diferents que inclouen a personalitats, entitats i iniciatives del món de la política, l'educació, la comunicació, la cultura i la música. El jurat del premi, format per set persones de reconegut prestigi, haurà d'escollir tres finalistes entre la multitud de candidatures presentades. Els escollits passaran a un procés de votació popular per triar el guanyador final.

El premi "Martí Gasull i Roig a l'exemplaritat en defensa de la llengua" té per objectiu fer que l'exemple de la tasca de Martí Gasull i Roig serveixi per inspirar, i també reconèixer, a totes aquelles persones i entitats que treballen a favor de la llengua catalana.

Precisament Martí Gasull i Roig és una de les cares que protagonitzen l'última campanya d''Ara és l'hora' pel 9N, l'espot Votaré per tu, on algunes de les personalitats més destacades de la política, la cultura i la societat civil dediquen el seu vot a grans personatges de la història catalana. La presidenta de l'Assemblea Nacional Catalana, Carme Forcadell, dedica el seu vot a Martí Gasull i Roig com a activista per la llengua catalana.

Si voleu conèixer totes les novetats sobre el guardó, podeu entrar a la pàgina web o seguir la iniciativa a través de les xarxes socials amb el hashtag #PremiMartíGasull