La Plataforma per la Llengua coorganitza el primer Club de Lectura Juvenil d’Esparreguera

És un projecte organitzat conjuntament amb la Regidoria de Política Lingüística de l'Ajuntament d'Esparreguera, el Consorci per a la Normalització Lingüística, la Biblioteca Municipal L'Ateneu i els tres instituts de la vila

El dilluns 20 d'octubre s'ha inaugurat el primer Club de Lectura Juvenil que s'organitza a Esparreguera des de la Biblioteca Municipal L'Ateneu amb el suport de la Plataforma per la Llengua, la Regidoria de Política Lingüística, el Servei Local de Català, del Consorci per a la Normalització Lingüística, i els tres centres de secundària de la vila: l'Escola Cooperativa El Puig, l'Institut El Cairat i l'Institut El Castell.

El filòleg esparreguerí i alhora portaveu de la territorial de la Plataforma per la Llengua Baix Llobregat-Esparreguera, Marc Piera, serà el moderador d'aquest primer Club de Lectura Juvenil d'Esparreguera, en el qual es llegiran 7 llibres escrits o traduïts al català al llarg del curs escolar 2014-2015.

El Club de Lectura Juvenil és una activitat adreçada als estudiants de 3r. i 4t. d'ESO que tenen l'hàbit de llegir o la inquietud per descobrir noves lectures. Mitjançant la lectura d'un llibre pensat per als seus gustos, que es fa a casa, posteriorment, a l'espai habilitat de la Biblioteca Municipal L'Ateneu, es fa una tertúlia moderada que permet llegir i enraonar en català.

La lectura és una de les habilitats comunicatives bàsiques a l'hora de consolidar l'aprenentatge d'una llengua i d'ampliar coneixements culturals, lingüístics i de tota mena. Per això, des de la Plataforma per la Llengua s'ha cregut molt important que, des de les classes dels instituts, però també des de les institucions i les entitats implicades en l'ensenyament, la cultura i la defensa de la llengua es facin veure als joves aquests avantatges i que n'incentivin la pràctica.

Es considera, a més, que la posada en comú dels llibres llegits permet crear unes relacions interpersonals en llengua catalana que en potencien l'ús social en aquest sector tan vital per a la normalització lingüística com és el jovent.

Els joves interessats a formar part del primer Club de Lectura Juvenil que s'organitza a Esparreguera s'han d'inscriure directament a la Biblioteca Municipal (per correu electrònic a b.esparreguera@diba.cat o bé al telèfon 93 777 13 39).