La Plataforma per la Llengua entrega la samarreta personalitzada al guanyador del concurs de frases de elcatalàalcinema.cat

Benjamí Ràfols, d'Altafulla, ha estat el guanyador de la primera fase del concurs elcatalaalcinema.cat, organitzat per la Plataforma per la Llengua. Com a premi, el concursant s'ha endut una samarreta personalitzada amb la frase guanyadora: "Esperi, amo, pot ser perillós, vostè primer", de la pel·lícula de Mel Brooks "El Jove Frankenstein" (1974).

Aquest matí s'ha fet entrega del premi a la seu de la Plataforma per la Llengua. A més de la samarreta personalitzada, el guanyador s'ha endut dues entrades per anar al cinema a veure una pel·lícula en català. El jurat, compost per membres de la Plataforma, de l'Acadèmia del Cinema Català i de la Federació Catalana de Cineclubs, no ho ha tingut gens fàcil, ja que durant el termini de participació s'han rebut més de 2.000 frases de cinema en català des de tots els racons del país. Finalment, la frase guanyadora ha estat la d'en Benjamí Ràfols.

Però per a tots aquells que us agradin els concursos, tenim bones notícies. Coincidint amb el Festival de Sitges, s'ha engegat una segona etapa de elcatalaalcinema.cat. En aquesta ocasió, us demanem que entreu a la pàgina del concurs i ens envieu la vostra frase mítica de cinema fantàstic en català. Teniu temps fins el 31 d'octubre per participar-hi!

Participant en aquesta segona etapa del concurs, vosaltres també esteu col·laborant en la campanya El Català, al cinema!, que des de la Plataforma per la Llengua s'està duent a terme per demanar més rellevància del català en el doblatge i la subtitulació de pel·lícules. Actualment, la situació del català al cinema és precària, i al Festival de Sitges només 24 de les 233 pel·lícules que s'emetran es podran veure subtitulades en la nostra llengua. Recorda que pots fer servir el hashtag #elcatalàalcinema per fer difusió de la campanya!

Així doncs, anima't i participa!