La Plataforma per la Llengua acosta les TIC a les entitats de nouvinguts

El passat divendres 27 de juny la Plataforma per la Llengua va realitzar un curs adreçat a les entitats de persones nouvingudes sobre xarxes socials impartit per la Fundació Pere Tarrés i amb la col·laboració de la Diputació de Barcelona i la Generalitat de Catalunya.

En l'era digital en la qual ens trobem, les xarxes socials i l'internet 2.0 han esdevingut fonamental per les entitats. Les xarxes socials han transcendit des del seu ús inicial com a eina de comunicació personal, fins a convertir-se en un fenomen global, transformant-les en un important canal de comunicació que s'ha incorporat amb força al món de les associacions.

Per això, des de la Plataforma per la Llengua i dins del projecte Interculturalitat i cohesió social, volem acompanyar lingüísticament les entitats en aquest procés i apropar continguts digitals per donar eines perquè puguin entrar a l'esfera 2.0.

En el curs de xarxes socials hi han participat membres de Cornellà Sense Fronteres, d'ACESOP (l'Associació Cultural Educativa i Social de dones pakistaneses), l'Associació AMICAL d'Immigrants Marroquins a Catalunya, l'Associació Boliviana Espiritu de Santa Cruz de la Sierra, PAKTAXI (l'Associació de Taxistes Pakistanesos de Catalunya i la Llum del Nord (l'Associació per a la ciutadania i cooperació entre pobles).

Ara ja ho tenim una mica més clar! Això és el que ens deien els participants després del taller pràctic sobre xarxes socials on es va posar en pràctica, sobretot, el Twitter i com pot ajudar a difondre les activitats i projectes d'una entitat i com podem relacionar-nos amb altres agents socials.

Els participants han treballat aspectes de la xarxa social Twitter: cites, piulades, etiquetes, hashtags. Hi havia entitats que encara no n'havien sentit a parlar mai o d'altres que tot just comencen a entrar a l'esfera 2.0.