El Parlament de Catalunya aprova una resolució a instàncies de la Plataforma per la Llengua per normalitzar el català en les destinacions de l’Aeroport del Prat

Aquest dijous 19 de juny, el Parlament de Catalunya, ha aprovat una resolució presentada per ICV-EUiA, on s’insta el Govern a fer les gestions oportunes davant del Ministerio de Fomento perquè es normalitzi l’ús lingüístic dels aeroports i ciutats de destinació de l’Aeroport de Barcelona.

En aquests moments les destinacions s’anuncien únicament en castellà (amb l’excepció de La Corunya que s’anuncia en gallec i dels noms de les destinacions que no tenen traducció en castellà, on es manté el nom d’origen), i no es fa servir mai la forma en català ni les formes d’origen si hi ha traducció al castellà. Així, Moscou apareix anunciat únicament amb el nom de “Moscú”, Nàpols com a “Nápoles” i així totes les destinacions. Fins i tot, en les destinacions que es troben als territoris de parla catalana com és el cas d’Eivissa, apareix únicament anunciada com a “Ibiza”, tot i que l’única forma oficial és Eivissa. En cap cas es fa servir ni un sol nom en català (llevat que sigui coincident amb la forma castellana).

La Comissió de Política Territorial del Parlament de Catalunya ja va aprovar el 2010 la Resolució 737/VIII del Parlament de Catalunya, sobre la toponímia de l’Aeroport de Barcelona en què insta el Govern de la Generalitat a reclamar al Govern de l’estat que AENA faci un ús normalitzat de la llengua catalana en la toponímia emprada en els panells informatius de l’Aeroport del Prat. Justament la nova resolució insta el Govern, entre altres coses, a donar compliment de la resolució de l’any 2010.

Aquest febrer la directora de l’aeroport va contestar una carta de la Plataforma per la Llengua que es reclamava també aquests canvis. Sonia Corrochano Gómez, rebutjava la demanda així com la resolució aprovada pel Parlament català el 2010.

Podeu llegir la resolució aprovada aquest dijous aquí.

Podeu llegir la resposta de la directora de l’aeroport d’aquest febrer aquí.