La Plataforma per la Llengua celebra que el nou síndic de l'Alguer, Mario Bruno, aposti per la promoció del català a la ciutat

Mario Bruno va ser escollit nou síndic de l'Alguer aquest passat diumenge després de guanyar les eleccions. En una entrevista a Vilaweb, Mario Bruno anuncia que s'encarregarà ell mateix de la política lingüística i que vol fer un tomb en favor de la llengua i en les relacions amb el nostre país.

Bruno va declarar també que "a Itàlia i a Sardenya hi ha dues lleis que protegeixen les minories i hem de fer que les escoles promoguin la llengua". A més a més afegia que "el primer que cal fer perquè a l'Alguer es parli el català de l'Alguer, l'alguerès. I, per exemple, començar amb coses senzilles com assegurar-se que tota la toponomàstica de la ciutat, als carrers, sigui en alguerès primer, i en italià després. Aquesta ha de ser la norma".

El nou síndic de l'Alguer presentarà demà el seu programa electoral per als propers cinc anys i la primera part del discurs la farà en català, cosa inèdita en els darrers mandats.