En record a Francesc Vallverdú

El passat dia 12 de juny ens va deixar Francesc Vallverdú, considerat un dels pares de la normalització lingüística del català, per la seva tasca durant 21 anys al capdavant dels serveis lingüístics de la Corporació Catalana de Ràdio i Televisió i pels seus assajos. Advocat de formació, va començar a escriure poesia de protesta i denúncia social i publica els primers versos a la Quarta antologia poètica universitària (1952-1956), iniciada per Albert Manent i altres activistes. És considerat un dels impulsors i una de les veus catalanes més representatives del realisme social en poesia.

Va ser membre fundador del Grup Català de Sociolingüística, alhora que redactor de la revista Treballs de Sociolingüística, assessor lingüístic del Gran Larousse Català i director de l'Enciclopèdia de la llengua catalana. També va ser cap dels serveis lingüístics de la Corporació de Ràdio i Televisió de Catalunya i membre del Consell Social de la Llengua Catalana de la Generalitat de Catalunya. Va traduir al català Alberto Moravia, Cesare Pavese, Italo Calvino i Leonardo Sciascia.

Va ser membre de l'Associació Internacional de Llengua i Literatura Catalanes (AILLC), de l'Associació d'Escriptors en Llengua Catalana (AELC), del PEN català i de l'Institut d'Estudis Catalans (IEC) i des del 2003 era President de la Fundació Congrés de Cultura Catalana.

El 1986 rep la Creu de Sant Jordi en reconeixement a la seva trajectòria. Francesc Vallverdú, sociolingüista, poeta, ha treballat sense descans per la defensa de la cultura i la llengua catalanes.