La Plataforma per la Llengua felicita Josep Guardiola per defensar la llengua davant la UEFA “T’equivoques, pots fer-ho en català”

Durant la roda de premsa posterior al partit de Champions entre el Bayern de Munich i el Reial Madrid, l'entrenador de l'equip alemany, Josep Guardiola, va demanar al periodista de Catalunya Ràdio, Francesc Garriga, que li formulés la pregunta en català. Així, va assenyalar-li que "s'equivocava" seguint l'advertiment que aquest havia rebut per part de la UEFA per haver-li formulat una pregunta en llengua catalana durant la compareixença anterior al partit.

La Plataforma per la Llengua vol felicitar i agrair a Josep Guardiola la defensa del català davant l'actitud discriminatòria per part de la UEFA cap a la nostra llengua. L'organisme rector del futbol europeu va amonestar el periodista de Catalunya Ràdio per formular una pregunta a l'entrenador català durant la roda de premsa prèvia al partit que ahir van disputar el Bayern de Munich i el Reial Madrid. Davant aquesta situació, Francesc Garriga va avisar a Josep Guardiola que formularia la seva pregunta en castellà davant l'advertiment sever que va rebre per part de la UEFA. Guardiola va contestar, literalment: "T'equivoques, pots fer-ho en català". Seguidament, el periodista va realitzar la pregunta en les dues llengües i Guardiola va respondre també en català i castellà.

La Plataforma per la Llengua vol denunciar l'actitud discriminatòria de la UEFA davant el català i recorda que tots els ciutadans tenim dret a utilitzar la nostra llengua: #potsferhoencatalà.