PP i PSOE aproven una altra llei contra el català

El PP i el PSOE aproven una altra llei impositiva del castellà als ciutadans catalans en un dur atac contra l'ús del català en les relacions de consum. La Comissió de Sanitat i Serveis Socials del Congrés de Diputats ha aprovat aquest dimecres la modificació de la Llei del 2007 de Defensa dels Consumidors i Usuaris que permet fer-la més impositiva pel que fa al castellà.

A partir d'ara els empresaris catalans estaran obligats a facilitar les informacions sobre les característiques del contracte, econòmiques i jurídiques, en castellà. En els contractes a distància, tot i que es podran fer també en una altra llengua, estaran obligats a fer una còpia també en castellà. Mentre el català serà opcional o segons esculli el consumidor, la versió en castellà serà obligatòria, vulguin o no vulguin les parts. Aquesta mateixa obligació serà per als contractes celebrats fora de l'establiment. Més enllà d'aquestes novetats, les empreses també estaran obligades a fer l'etiquetatge en castellà dels productes i les garanties. Segons aquesta llei, el català, en ambdós casos, es considerarà només opcional; de la mateixa manera que ho són el suec, el danès o el tailandès per al consum a l'estat espanyol.

La Plataforma per la Llengua constata que aquest tractament lingüístic impositiu per part del PP i del PSOE és inèdit a la resta de la Unió Europea. No hi ha cap altre precedent d'un estat europeu amb una llengua de les dimensions del català que faci aquesta política impositiva d'una altra llengua i en canvi no garanteixi la presència d'una llengua com el català en àmbits com els contractes, els precontractes, l'etiquetatge o les garanties dels productes. L'organització considera aquesta llei un exponent més de la  voluntat ferma del PP i del PSOE per fer retrocedir el català.