El Segon Taller d'Escriptura Creativa per a Joves d’Esparreguera acaba també sent tot un èxit

El Taller d'Escriptura Creativa per a Joves és una activitat coorganitzada per la Plataforma per la Llengua

Durant el mes de febrer de 2014 ha tingut lloc el Segon Taller d'Escriptura Creativa per a Joves d'Esparreguera, una activitat adreçada als joves de 16 a 18 anys de la vila que volien aprendre a escriure millors narracions breus en català.

Amb la col·laboració dels professors de llengua catalana dels tres centres de secundària de la vila, l'Escola Cooperativa El Puig, l'Institut El Cairat i l'Institut El Castell, s'ha dut a terme amb 13 joves de 4t d'ESO i de Batxillerat al llarg de tres sessions.

El taller ha anat a càrrec del portaveu de la territorial de la Plataforma per la Llengua Baix Llobregat-Esparreguera, el filòleg Marc Piera. Aquest segon taller ha estat el resultat de l'èxit d'inscripció que va tenir el primer, que va desbordar les previsions inicials. En aquest sentit, els mateixos joves participants han tornat a demanar de poder continuar fent més sessions del taller, per tal d'aprofundir en la lectura de textos literaris catalans i en l'escriptura dels mateixos textos literaris.

Aquesta segona edició ha tornat a tenir un èxit d'inscripció, realització i participació, la qual cosa ha fet veure als organitzadors la necessitat de continuar plantejant l'activitat en els anys vinents. De fet, el Taller d'Escriptura Creativa per a Joves d'Esparreguera ha omplert un buit existent. Per això, la Plataforma per la Llengua aposta fermament per descobrir nous talents literaris i per fomentar la lectura i l'escriptura en la nostra llengua. Amb aquest gran èxit de participació, es demostra que un gran sector de joves, actualment, estan implicats en la llengua, en la literatura i en la cultura catalana i que volen formar-se per tal d'escriure les seves pròpies històries i explicar-les a la resta de la societat.

Per a participar en aquest projecte de l'ONG del Català cal enviar un correu a l'adreça electrònica plesparreguera@plataforma-llengua.cat o adreçar-se a l'entitat mitjançant la pàgina de Facebook de la territorial (https://www.facebook.com/PlataformaPerLaLlenguaBaixLlobregat).