El Projecte Enraonem visita el supermercat Bonpreu de Collbató

El supermercat Bonpreu de Collbató, inaugurat al final de 2013, va rebre, el passat dimecres 5 de febrer, la visita del Projecte Enraonem, que va poder descobrir la política lingüística compromesa d'aquesta empresa catalana que fa un ús normalitzat de la nostra llengua.

El responsable del supermercat Bonpreu de Collbató va rebre cordialment el grup de la Plataforma per la Llengua Baix Llobregat-Esparreguera i va explicar de manera molt aclaridora com aquesta empresa catalana ha fet del català la llengua habitual de treball, de comunicació entre treballadors i amb els clients, i de l'etiquetatge de les més de 2.000 referències pròpies de Bonpreu; i tot això, rebut per part de la clientela amb una total comprensió i normalitat.

L'explicació va servir per a conèixer la gran política lingüística a favor de la llengua catalana que duen a terme els supermercats Bonpreu i els hipermercats Esclat, centrats únicament en el mercat del Principat de Catalunya, que fan servir la llengua catalana d'una manera normal i espontània amb els seus clients.

La Plataforma per la Llengua agraeix la càlida acollida que es va dispensar al grup del Projecte Enraonem per part del Supermercat Bonpreu de Collbató i destaca el compromís ètic i lingüístic amb la nostra llengua i amb el país que té aquesta cadena de supermercats catalana.

Per posar-se en contacte amb aquest projecte de l'ONG del Català es pot enviar un correu a l'adreça electrònica plesparreguera@plataforma-llengua.cat o mitjançant la pàgina de Facebook de la territorial: https://www.facebook.com/PlataformaPerLaLlenguaBaixLlobregat.

El Projecte Enraonem, creat per la Plataforma per la Llengua Baix Llobregat-Esparreguera, té el doble objectiu d'oferir un espai on practicar català a l'àmbit públic de manera espontània i alhora conèixer de prop els aspectes de la cultura catalana presents a Esparreguera i a la rodalia. Per això, cada dimecres a les 7 de la tarda els participants faran una visita a un establiment comercial, a una empresa o a una associació de la vila o de la rodalia.

El Projecte Enraonem compta amb l'assessorament, la col·laboració i el ple suport del Servei Local de Català d'Esparreguera i de la Regidoria de Política Lingüística de l'Ajuntament d'Esparreguera.