El Projecte Enraonem descobreix l’Esparreguera republicana

L'historiador Aleix Escursell fa una ruta històrica pels indrets més emblemàtics de l'Esparreguera dels anys 1930

El dimecres 15 de gener el Projecte Enraonem de la Plataforma per la Llengua d'Esparreguera va fer un ruta pel centre de la vila d'Esparreguera amb el jove historiador Aleix Escursell, que va fer el repàs dels fets esdevinguts l'any 1931, quan el president de la Generalitat Francesc Macià va visitar Esparreguera en plena eufòria per la recent proclamació de la Segona República.

El recorregut inclou la plaça de l'Ajuntament, l'escola Mare de Déu de la Muntanya, el carrer dels Arbres i el carrer Gran, centre neuràlgic de la vila on es van viure els moments més apassionants de la república a Esparreguera.

Els assistents van poder descobrir el fervor popular i la consciència de classe i de país que hi va haver fa més de 80 anys i van poder descobrir uns fets totalment desconeguts fins al moment.

Aleix Escursell és historiador, guia professional de les Coves del Salnitre de Collbató i un actiu activista a favor de la llengua i la cultura catalanes a Esparreguera.

Amb aquesta activitat, el Projecte Enraonem ha inaugurat la vintena llarga d'activitats que durà a terme al llarg del primer semestre de 2014.

Per a participar en aquest projecte de l'ONG del Català cal enviar un correu a l'adreça electrònica plesparreguera@plataforma-llengua.cat o adreçar-se a l'entitat mitjançant la pàgina de Facebook de la territorial (https://www.facebook.com/PlataformaPerLaLlenguaBaixLlobregat).

El Projecte Enraonem té el doble objectiu d'oferir un espai on practicar català a l'àmbit públic de manera espontània i alhora conèixer de prop els aspectes de la cultura catalana presents a Esparreguera. Per això, cada dimecres a les 7 de la tarda els participants faran una visita a un establiment comercial, a una empresa o a una associació de la vila o de la rodalia. La trobada setmanal serà sempre al vestíbul de l'edifici municipal de Can Pasqual, des d'on se sortirà per fer l'activitat.

El Projecte Enraonem compta amb l'assessorament, la col·laboració i el ple suport del Servei Local de Català d'Esparreguera, del Consorci per a la Normalització Lingüística, i de la Regidoria de Política Lingüística de l'Ajuntament d'Esparreguera, i també amb la col·laboració d'un nombrós grup de comerços, empreses i entitats de la vila.