Inaugurada la segona edició del Projecte Enraonem

El director de la Plataforma per la Llengua, Daniel Mundet, en celebra l'èxit i acompanya el naixement de la segona edició

El dimecres 8 de gener la territorial del Baix Llobregat-Esparreguera de la Plataforma per la Llengua va inaugurar el Projecte Enraonem de voluntariat lingüístic col·lectiu, que va comptar amb la presència del director de l'entitat, Daniel Mundet, el qual va adreçar unes sentides paraules de coratge als participants i va aprofitar per fer un repàs de totes les activitat que duu a terme l'entitat en defensa de la llengua catalana.

Els membres de la territorial de la Plataforma per la Llengua Baix Llobregat-Esparreguera van presentar l'entitat i el projecte i van convidar tots els presents a sumar-se al projecte col·lectiu de promoció i ús del català. Tots els participants es van presentar i van explicar, emocionats, les raons per les quals s'involucraven amb aquest projecte i se sumaven a l'entitat com a nous socis i sòcies.

Per a participar en aquest projecte de l'ONG del Català cal enviar un correu a l'adreça electrònica plesparreguera@plataforma-llengua.cat o adreçar-se a l'entitat mitjançant la pàgina de Facebook de la territorial (https://www.facebook.com/PlataformaPerLaLlenguaBaixLlobregat).

El Projecte Enraonem té el doble objectiu d'oferir un espai on practicar català a l'àmbit públic de manera espontània i alhora conèixer de prop els aspectes de la cultura catalana presents a Esparreguera. Per això, cada dimecres a les 7 de la tarda els participants faran una visita a un establiment comercial, a una empresa o a una associació de la vila o de la rodalia. La trobada setmanal serà sempre al vestíbul de l'edifici municipal de Can Pasqual, des d'on se sortirà per fer l'activitat.

A part del doble objectiu d'oferir un espai on practicar català en l'àmbit públic de manera espontània i de conèixer de prop els aspectes de la cultura catalana presents a Esparreguera, també es pretén trencar la dicotomia entre els defensors del català i els receptors d'activitats a favor del català. Des de la Plataforma per la Llengua es demana als participants que es comprometin a treballar per la cohesió social de la vila i del país mitjançant l'ús del català i la defensa i l'estimació envers aquesta llengua que ara ja forma part de les seves vides.

El Projecte Enraonem compta amb l'assessorament, la col·laboració i el ple suport del Servei Local de Català d'Esparreguera, del Consorci per a la Normalització Lingüística, i de la Regidoria de Política Lingüística de l'Ajuntament d'Esparreguera, i també amb la col·laboració d'un nombrós grup de comerços, empreses i entitats de la vila.