La Plataforma per la Llengua i la Fundació Vincle presenten "El català i les llengües oficials a la Unió Europea" a Girona

El proper dijous 23 de gener, a l'Espai Santa Caterina de l'Edifici de la Generalitat de Girona, Bernat Gasull, membre de la Plataforma per la Llengua, realitzarà una xerrada sobre "El català i les llengües oficials a la Unió Europea" a través de la presentació del vídeo que porta el mateix nom i que podeu visualitzar a través d'aquest enllaç

La Plataforma per la Llengua i la Fundació Vincle han elaborat conjuntament un vídeo explicatiu del tracte discriminatori que rep el català per part de la Unió Europea al no considerar-lo llengua oficial de la Unió. El proper dijous 23 de gener les dues entitats faran la presentació d'aquest vídeo a l'Espai Santa Caterina de l'Edifici de la Generalitat de Girona a les 18h. L'acte anirà a càrrec de Bernat Gasull, membre de la Plataforma per la Llengua, que farà una xerrada explicativa del contingut d'aquest vídeo i, posteriorment, es realitzarà un debat entorn aquest tema.

"El català i les llengües oficials a la Unió Europea" és un vídeo explicatiu sobre el cas excepcional de la llengua catalana a la Unió Europea. Després de 30 anys de demandes reiterades, encara no s'ha aconseguit allò que se'ls reconeix a la resta d'europeus amb llengües de dimensions similars, la oficialitat del català dins la Unió Europea. La Plataforma per la Llengua consideraque és un tracte denigrant i vexatori  sense precedents a Europa; tot per voluntat expressa dels successius governs espanyols del PP i del PSOE.