La Plataforma per la Llengua Alguer recupera la tradició de les Estrenes

Les estrenes és una proposta de la secció local de la Plataforma per la llengua que tindrà lloc el 6 de gener. Consisiteix en que los minyons ixin per demanar la primera estrena, un petit regal que parents i amics fanen pel 6 de gener, en ocasió de la festa dels Reis d'Orient que per tradició portaven los regals primer de l'introducció de Babbo Natale.

Lo calendari del Cap d'Any de la Fundació Meta i de l'Administració municipal continua el 6 de gener amb una activitat dedicada als minyons: Les estrenes, proposta de la secció local de la Plataforma per la llengua. Los minyons ixin per demanar la primera estrena, un petit regal que parents i amics fanen pel 6 de gener, en ocasió de la festa dels Reis d'Orient que per tradició portaven los regals primer de l'introducció de Babbo Natale. Com se demana d'ésser estrenats? Se gira amb una taronja a la qual venen practicats un poc de talls per acullir els menuts. Los voluntaris de l'associació, que té una atenció particular per la llengua i per les tradicions de l'Alguer, distribuiran gratuïtament les taronges i la primera estrena.

L'apuntament és a les 11.00 en Plaça de Pino Piras, on fins a les 12.30 l'activitat siguerà acompanyada de l'animació musical d'Àngel Maresca, que proponguerà un repertori lligat al Nadal i a la festa dels Reis.