La Plataforma per la Llengua i WICCAC reclamen a Banco Santander i ING DIRECT el web i els serveis de banca en línia en català

La Plataforma per la Llengua i WICCAC (Webmàsters Independents en Català, de Cultura i d'Àmbits Cívics) han enviat comunicacions a dos dels principals bancs que operen als territoris de parla catalana i que encara no disposen del web corporatiu i dels serveis de banca en línia en català.

En la carta enviada al Banco Santander i ING DIRECT, les dues entitats exhorten als bancs a deixar de marginar els consumidors dels territoris de parla catalana i a introduir l'ús de la llengua catalana en els serveis que ofereixen a Catalunya, a les Illes Balears i al País Valencià.

A més de destacar que l'exclusió del català és una manca de responsabilitat social i un menyspreu als drets lingüístics dels consumidors; les dues entitats recorden als bancs interpel·lats, que la majoria de les entitats bancàries que operen en els territoris de parla catalana ja empren el català, i que no utilitzar-lo els representa un desavantatge competitiu.

La Plataforma per la Llengua i WICACC esperen que Banco Santander i ING DIRECT  facin els passos necessaris per introduir el català en els seus serveis en línia el més aviat possible i respectin els drets lingüístics dels consumidors catalans.