Reunió del jurat del Premi Martí Gasull i Roig

Aquest migdia s'ha reunit al restaurant Pitarra de Barcelona el jurat del Premi Martí Gasull i Roig, que premia la millor iniciativa o projecte de promoció del català aquest 2013. El jurat ha de triar tres finalistes entre les 96 propostes que 260 persones han presentat al guardó durant el període de presentació de candidatures, que va acabar el passat 30 de novembre. El jurat té encara fins a final d'any per valorar les diferents propostes, que e sfaran públiques el 8 de gener vinent.

A la reunió hi van assistir 5 dels 7 membres del jurat: Òscar Escuder, president de la Plataforma per la Llengua i del jurat, els escriptors Carles Torner i Joan Francesc Mira, el filòleg i director del Centre de Normalització Lingüística de Barcelona, Jordi Manent, i el membre de l'ONG i germà de Martí Gasull, Bernat Gasull, i també el secretari del jurat, Francesc Marco i Palau. A aquesta reunió no van poder assistir-hi l'escriptora i periodista Empar Moliner ni el professor i polític Bernat Joan.

El premi "Martí Gasull i Roig a l'exemplaritat en defensa de la llengua" té per objectiu fer que l'exemple de la tasca de Martí Gasull i Roig serveixi per inspirar, i també reconèixer, a totes aquelles persones i entitats que treballen a favor de la llengua catalana.

El 8 de gener es faran públics els tres finalistes i començarà el període de votació popular, que es canalitzarà a través de la pàgina web http://www.premimartigasull.cat/ i serà oberta a tothom que hi vulgui participar. Per a més informació, podeu entrar a la pàgina web del Premi o conèixer totes les novetats sobre aquesta iniciativa a través de les xarxes socials amb el hashtag #premiMartíGasull.