La Plataforma per la Llengua porta l’exemple català a l’Euskaraz bizi-bizi

L'ONG del català porta al País Basc les experiències exitoses realitzades a favor de la llengua catalana. El dissabte 7 de desembre, els membres de l'Executiva de la Plataforma per la Llengua Rosa de les Neus i Francesc Marco, van participar a la població d'Orio (Guipúscoa) en la festa Euskaraz bizi-bizi que va tenir lloc dues dècades després de la primera iniciativa.

L'Euskaraz bizi-bizi,  -organitzada des de la regidoria de cultura de Jon Torrotxo i el tècnic d'euskera Jabier Zabaleta- va comptar amb una programació destinada a promoure l'ús de l'euskera entre les diverses franges d'edat. Tallers pels més petits, audiovisuals, cant, parlaments i música provinent del Penedès amb Els Vinardells. Tot, amb la dinamització de Xabier Sukia, locutor de la ràdio pública basca. També va participar-hi l'escriptor i professor Jon Sarasua acompanyat d'estudiants provinents de llengües minoritzades per formar-se en qüestions de recuperació lingüística.

En el discurs de la Plataforma per la Llengua es va fer èmfasi en el paper del català com a llengua comuna i de cohesió social i com a eina d'integració i en el paper que ha de realitzar la societat d'acollida en el procés d'aprenentatge.