La Plataforma per la Llengua col·labora amb la I jornada de la Catalunya del Nord

La I jornada de la Catalunya del Nord centrarà el tema de debat en el nom que l'emmarca: "L'impacte del procés sobiranista de Catalunya a la Catalunya del Nord". La Plataforma per la Llengua col·labora amb aquesta iniciativa de L'Associació Amics de l'Escola Guifré, difusora de la tasca educativa i pedagògica en català dels professionals de la Catalunya del Nord a Catalunya.

L'ONG del català col·labora amb la I jornada de la Catalunya del Nord, que tindrà lloc el dissabte 14 de desembre a l'Ateneu Barcelonès. La jornada, que és una iniciativa de l'Associació Amics de l'Escola Comte Guifré, tractarà sobre "L'impacte del procés sobiranista de Catalunya a la Catalunya del Nord". Els objectius de la jornada són:

1. Analitzar l'impacte del procés sobiranista de Catalunya entre la societat de la Catalunya del Nord.
  2. Establir nous lligams de col·laboració entre ambdós territoris.
  3. Conèixer noves veus de la Catalunya del Nord entre els catalans del sud.
  4. Vetllar pel relleu generacional entre els catalanistes del nord i del sud.

Hi haurà tres debats que aprofundiran sobre la identitat, l'economia i les infraestructures, l'ensenyament, llengua i cultura i el paper que hi juga l'escola i les entitats a la Catalunya del Nord.

La jornada, comptarà amb el suport de la Diputació de Barcelona, l'Ateneu Barcelonès, la Fundació Revista de Catalunya i la Plataforma per la Llengua. La inscripció és gratuïta, però s'accepten donatius (quota mínima recomanada 5 euros), els quals revertiran en projectes de la Catalunya del Nord.

Per a més informació consulteu: http://jornadescatalunyadelnord.cat/