Ikea ja té el web en català

Després d'uns quants anys de nombroses denúncies públiques, campanyes i reclamacions a l'empresa, finalment Ikea ja disposa del web en català (a més del castellà i del basc).

Plataforma per la Llengua feia molts anys que havia demanat a l'empresa que la informació de consulta dels productes i el web general fos en català. De fet, fins ara es tractava d'una situació excepcional. No hi havia cap comunitat lingüística de les dimensions de la catalana on Ikea, tenint tantes vendes, tantes botigues i tanta superfície d'exposició no tingués el web en la llengua corresponent. Amb més de 100.000 m2 de superfície de venda i 3 botigues, el català no hi era present, mentre sí que hi era el romanès, el tailandès, el  malasi, el búlgar o l'islandès; amb molt menys de la meitat de superfície d'exposició i una sola botiga. Als països multilingües amb llengües comparables al català Ikea també respectava sempre la diversitat lingüística en el web  (Canadà, Suïssa o Bèlgica), però no pas per a Espanya. La nova política lingüística acosta doncs els drets del consumidor català a la resta de consumidors d'Ikea. Curiosament - probablement deu ser un error del canvi i segurament aviat s'arranjarà - algunes parts, incloses les informacions de les botigues catalanes (Badalona, L'Hospitalet de Llobregat i Sabadell), no són en català.

La Plataforma per la Llengua valora de manera molt positiva els darrers canvis en la política lingüística d'IKEA i felicita a la multinacional. Un dels primers passos va ser el catàleg en català l'any 2006, d'acord a la normativa vigent (encara que amb 8 anys de retard). La retolació de les botigues, la  informació dels productes exposats, senyalitzacions, fullets varis... s'ha anat normalitzant plenament. Amb la inauguració de la botiga de Sabadell els canvis han estat molt notables i han afectat al conjunt de botigues de Catalunya. Ara només queden pendents serrells com algunes aplicacions on el català no apareix a Catalunya per defecte o l'etiquetatge dels productes. Tanmateix l'organització espera que, atesa la voluntat de l'empresa, aviat se solucionaran.

Podeu consultar el nou web a http://ca.ikea.com/es/ca/