Dia de la diversitat: drets lingüístics, drets humans!

Més d'un miler d'alumnes de secundària d'entre 12 i 18 anys de 17 centres educatius de Barcelona han reflexionat entre aquest dilluns i dimarts sobre els drets de diversos col·lectius. Amb debats, tallers i jocs s'ha commemorat el Dia de la Diversitat a l'Espai Jove La Fontana.

La Plataforma per la Llengua, un any més, no s'ha volgut perdre aquesta oportunitat per treballar amb els joves els drets lingüístics i la importància de la llengua catalana en aquest context de diversitat lingüística. S'han realitzat tres activitats diferents: el passaport de les llengües, el joc del Catavolta i un debat amb el visionat dels gags de la llengua catalana.

Les jornades han estat organitzades per l'Ajuntament de Barcelona, amb la col·laboració de l'Institut Municipal d'Educació, el suport de l'Agència Europea dels Drets Fonamentals (FRA) i amb la participació d'una vintena d'entitats de referència de la ciutat en defensa dels drets humans.

Tot plegat amb la intenció d'oferir un espai que fomenti la interacció i el respecte mutu entre els joves: diversos, diferents i totes i tots iguals en drets.