Plataforma per la Llengua i WICCAC reclamen a Orange i Yoigo una versió en català dels webs i Apps corporatius

Les entitats recorden a les empreses que Movistar i Vofadone ja disposen d'una versió en català del web corporatiu. En el cas d'Orange s'ha fet arribar a la companyia queixes de clients per no disposar de documentació, contractes o atenció al client en català, pràctiques que vulneren la normativa legal vigent.

La Plataforma per la Llengua i WICCAC (Webmàsters Independents en Català, de Cultura i d'Àmbits Cívics) han sol·licitat a les empreses de telefonia mòbil Orange i Yoigo la implementació d'una versió en català del webs i les Apps corporatives. Les entitats han posat l'accent en el desavantatge competitiu al mercat català que representa per aquestes companyies no disposar d'aquests serveis en català. Cal recordar que Movistar i Vodafone ja disposen del web corporatiu en català.

A la comunicació dirigida a Orange s'han esmentat també les queixes relatives a la companyia rebudes per la Plataforma per la Llengua d'usuaris d'aquesta companyia. Les queixes tenen a veure amb vulneracions de la normativa legal vigent en relació al català, per exemple, manca de documentació, factures, contractes o servei d'atenció al client en llengua catalana. S'ha instat a la companyia a esmenar totes les il·legalitats i a adaptar-se a la normativa de manera immediata.