Rebutgem frontalment l’aval del TC a la reforma de la funció pública de les Illes Balears que elimina el requisit del català

La Plataforma per la Llengua creu que el Tribunal Constitucional és parcial en les resolucions que afecten a la llengua catalana i que és còmplice del genocidi lingüístic impulsat pel govern popular presidit per José Ramón Bauzà. Amb l'aval a la reforma els ciutadans balears perdran el dret, reconegut a l'Estatut d'Autonomia, de ser atesos oralment i per escrit, en català a l'administració pública balear.

La Plataforma per la Llengua vol expressar el rebuig frontal a l'aval del Tribunal Constitucional a la reforma de la funció pública de les Illes Balears impulsada pel executiu presidit pel popular José Ramón Bauzà que té com a principal objectiu eliminar el requisit de català per treballar a l'administració balear.

L'entitat considera que aquesta reforma vulnera l'Estatut d'Autonomia balear i ataca els drets lingüístics dels ciutadans, atès que perdran els drets de ser atesos, oralment i per escrit, en la llengua oficial que escullin. I denuncia que l'aval del Tribunal Constitucional constitueix un pas més en la marginació i persecució del català a l'Estat espanyol, al mateix temps, que considera que aquest tribunal no és imparcial en les resolucions relacionades amb l'ús i presència de la llengua catalana.

Finalment,expressa tota la seva solidaritat i suport amb tots els col·lectius que lluiten contra les polítiques genocidis contra la llengua i cultura catalanes a les Illes Balears, i molt especialment, amb els docents balears que porten tres setmanes de vaga indefinida contra el decret de Tractament Integral de Llengües que arracona el català de l'escola.