Somescola.cat i Espai Mallorca organitzen avui al vespre un acte a Barcelona en suport a la lluita dels docents a les Illes

L'Espai Mallorca acollirà avui a les 19.00 h a la seva nova seu, a la Plaça Vicenç Martorell 1 de Barcelona, un acte organitzat conjuntament amb Somescola.cat (coordinadora d'entitats per l'escola en català de la qual en forma part la Plataforma per la Llengua) en defensa de la llengua catalana i en suport a la vaga indefinida de docents de les Illes Balears. L'acte comptarà amb la presència de l'escriptor mallorquí Sebastià Alzamora, l'eivissenc Isidor Marí, membre de la Secció Filològica de l'Institut d'Estudis Catalans, i d'algun representant de la comunitat educativa de les Illes Balears.

De fet, aquesta mostra de suport serà un de les primeres activitats que acollirà aquest nou Espai Mallorca que ha estat reinaugurat recentment i que compta amb un programa ampli de  teatre i dansa i, en general cultura feta a les Illes i arreu dels Països Catalans.

El grup promotor de SOMESCOLA.cat està format per les entitats següents:

Agrupació Escola Catalana (AEC), Associació d'Amics de la Bressola, Associació de Mestres Rosa Sensat, Associació Diomira, Centre UNESCO de Catalunya - Unescocat, Centre Internacional Escarré per a les minories ètniques i les nacions (CIEMEN), Consell de la Joventut de Barcelona, Consell Nacional de la Joventut, Coordinadora d'Associacions per la Llengua Catalana (CAL), Federació d'Associacions de Pares i Mares d'Alumnes de Catalunya (FAPAC), Federació d'Associacions de Pares d'Alumnes d'Ensenyament Secundari de Catalunya (FAPAES), Federació Catalana d'Associacions i Clubs UNESCO (FCACU), Federació d'Organitzacions per la Llengua, Federació d'Ensenyament CCOO de Catalunya, Federació d'Ensenyament USOC, Federació Moviments Renovació Pedagògica de Catalunya, FETE - UGT, Fundació Escola Cristiana de Catalunya, Institució Escola CIC, Institut d'Estudis Catalans (IEC), Intersindical - CSC, La Bressola, Minyons Escoltes i Guies de Catalunya, Òmnium Cultural, PEN Català, Plataforma de Professors de Català de Secundària, Plataforma pel Dret Decidir (PDD), Plataforma per la Llengua, Tallers per la Llengua, Taula per la Infància i l'Adolescència a Catalunya (TIAC), UGT de Catalunya, USTEC - STES, Xarxa d'Entitats Cíviques i Culturals dels Països Catalans, Xarxa d'Escoles Associades a la UNESCO.