Una trentena d’excursionistes col·loquen una placa en record de Martí Gasull i Roig a la Pica d’Estats

El passat dia 15 de setembre de 2013, una trentena d'excursionistes van pujar al Pui de Sotllo (altrament conegut també com a Pica d'Estats), de 3.143 m, per col·locar una placa en record al muntanyenc, activista per la llengua i ànima i fundador de la Plataforma per la Llengua, Martí Gasull i Roig

Ho van fer pel vessant occità, recorregut que feia habitualment diverses vegades Martí Gasull durant la primavera amb esquís de muntanya. Aviat, aquest 23 de setembre, farà un any que l'alpinista va patir un accident tot pujant al Manaslu al Nepal, en una allau on varen morir 11 muntanyencs. Amb aquest acte, i tot coincidint amb l'any de l'accident, es vol mantenir a la memòria de tots plegats la tasca de Martí Gasull en favor del català i del futur del nostre país, bo i deixant-ne constància a la muntanya pirinenca que tant estimava.

Entre els muntanyencs hi havia representants de diversos centres excursionistes, inclosa la Unió Excursionista de Catalunya de Gràcia, el seu club de muntanya, i per descomptat també de la Plataforma per la Llengua, entre els quals 8 dels que, juntament amb en Martí, fundaren l’organització.