Presentem demà a Lleida un manual i un web per facilitar que les empreses incloguin el català

L'acte de presentació, organitzat per la Plataforma per la Llengua conjuntament amb la Diputació de Lleida, la Cambra de Comerç de Lleida i la Fundació Vincle, tindrà lloc demà a partir de les 19:00 hores a l'Aula Magna de l'Institut d'Estudis Ilerdencs i comptarà amb la presència de representants d'empreses lleidatanes lingüísticament responsables. El manual A l'empresa en català i el web http://www.empresaencatala.cat/ són unes eines per a totes aquelles empreses que vulguin completar un pla d'actuació pel que fa a l'ús de la llengua catalana en relació amb el consumidor o client.

La Plataforma per la Llengua, la Diputació de Lleida, la Cambra de Comerç i la Fundació Vincle presenten públicament el dimecres 18 de setembre a les 19:00h el manual i el web A l'empresa en català a l'Aula Magna de l'Institut d'Estudis Ilerdencs.

L'acte comptarà amb la presència de diverses autoritats públiques, com ara Joan Reñé, president de la Diputació de Lleida; Josep Maria Solé Sabaté, director de l'Institut d'Estudis Ilerdencs o Joan Horaci Simón, president de la Cambra de Comerç de Lleida. Les autoritats realitzaran un breu parlament, conjuntament amb Daniel Mundet, director de la Plataforma per la Llengua i Marc Monràs, patró de la Fundació Vincle.

Posteriorment, Bernat Gasull, responsable de l'àrea d'Empresa i Consum de la Plataforma per la Llengua realitzarà una presentació del manual A l'empresa en català i del web www.empresaencatala.cat, dues eines complementàries que tenen com a objectiu facilitar a les empreses la incorporació del català i aportar un seguit de pautes mínimes per actuar de manera responsable en relació a la nostra llengua. El web, a més, inclou també un mapa interactiu de tot el domini lingüístic amb la legislació que afecta a les empreses, amb l'objectiu que l'usuari tingui una visió general i concreta de les obligacions i normativa d'arreu del territori, a més d'un conjunt de preguntes i respostes sobre dubtes que pot tenir l'empresariat a l'hora d'incorporar el català. El manual i el web parteixen de la premissa que l'ús normal del català és plenament rendible econòmicament i afavoreix i condiciona la qualitat del servei amb el client.

Més enllà de la presentació del web i de la guia, la jornada té l'objectiu de refermar la voluntat de l'empresariat lleidatà amb el català. Per això, la darrera part de l'acte serà una taula rodona en què diverses empreses responsables lingüísticament explicaran les seves pràctiques lingüístiques amb relació al català i als avantatges comercials i d'imatge que els ha reportat un ús normal de la llengua pròpia de Catalunya. Algunes de les empreses participants a la taula rodona seran Mecanocamp, empresa capdavantera en el sector de la jardineria i l'agricultura de Lleida; Supermercats Plusfresc, empresa líder en el comerç de proximitat a Lleida; Cal Valls, empresa familiar de Vilanova de Bellpuig dedicada a l'elaboració de sucs i conserves vegetals.