Donem el nostre suport als directors dels tres instituts de Maó que han estat destituïts

La Plataforma per la Llengua dóna el seu suport als directors dels tres instituts de Maó que han estat destituïts per negar-se a aplicar el nou decret de llengües aprovat pel govern del Partit Popular. Properament hi contactarà per mostrar-los el suport i oferir-los ajuda i assessorament que puguin requerir.

La Plataforma per la Llengua denuncia l'esmentat decret, que és clarament discriminatori cap a la llengua catalana. Respon únicament a una voluntat política uniformitzadora i d'espanyolització, com va explicitar el ministre Wert, i en cap cas és reflex de la voluntat de la societat.

En aquest sentit cal tenir present que el 93% de les famílies de nens entre 3 i 8 anys han triat l'ensenyament en català a les Balears. Només un 7% de les famílies amb nens de 3 a 8 anys han triat l'ensenyament en castellà a les escoles públiques de les Illes Balears, un percentatge que baixa fins al 3,5% en el cas de l'escola concertada. Concretament, a Menorca el percentatge de peticions per estudiar en castellà es redueix tant que no s'arriba al mínim ni per omplir una aula de castellà. Només 46 del 4.500 nens en edat de poder escollir la llengua a Menorca, de 3 a 8 anys, han demanat l'educació en castellà, si fa o no fa, l'1% del total.

La Plataforma per la Llengua denuncia la política de discriminació cap a la llengua catalana que s'està duent a terme a l'Estat espanyol. En aquest cas és un pas més d'una estratègia que té per objectiu estroncar la normalització lingüística del català a les Illes Balears i convertir la llengua pròpia del territori en un reducte folklòric.