La Plataforma per la Llengua dóna suport i assessora la pacient que va patir discriminació lingüística a Sanitas

Sanitas va denegar-li durant més de 5 hores l'atenció sanitària urgent perquè l'informe mèdic era en llengua catalana. L'ONG del català donarà suport a la víctima si decideix emprendre accions legals contra l'empresa.

A finals de la setmana passada la premsa es feia ressò d'un cas gravíssim de discriminació lingüística patit per una pacient, a qui Sanitas va denegar l'assistència sanitària perquè l'informe mèdic era en català. Els fets van succeir a l'Hospital Quirón de Barcelona, on després de cinc hores d'espera i d'evolució de la urgència, Sanitas va denegar l'ingrés de la pacient per qüestions lingüístiques. Fins que el facultatiu no va traduir al castellà l'informe mèdic, l'empresa es va negar a atendre la pacient.

La Plataforma per la Llengua vol expressar el rebuig més contundent a la pràctica discriminatòria i intolerable de l'empresa i recorda que Sanitas ha vulnerat la legislació legal vigent, que estableix que ningú podrà ser discriminat per raó de llengua i que les empreses que presten serveis a Catalunya han d'estar en condicions d'atendre els usuaris, oralment i per escrit, en qualsevol de les llengües oficials de Catalunya. A més, considera totalment insuficient, la resposta de Sanitas via Twitter, a la demanda d'explicacions formulada per l'eurodiputat Ramon Tremosa, on la companyia va admetre que havia negat l' ingrés de la pacient fins que va rebre aclariments lingüístics en castellà, és a dir, l'empresa reconeix que no té capacitat efectiva per atendre els usuaris en llengua catalana.

Així mateix, la Plataforma per la Llengua ha posat al servei de la víctima els serveis jurídics de l'entitat, per si decideix emprendre accions legals contra la companyia sanitària i vol expressar-li tot el seu suport. De manera complementària, l'entitat espera que les autoritats sanitàries i de consum catalanes prenguin les mesures adequades per garantir els drets civils i lingüístics dels ciutadans i evitar que casos com aquest no es tornin a produir mai més.