Participem a Montblanc en una taula rodona en el marc de l'Acampada Jove 2013

"La nostra resposta és seguir treballant i obtenir resultats". Així de clar s'ha mostrat la Plataforma per la Llengua pel que fa als atacs que està rebent el català arreu dels territoris de l'àmbit lingüístic. L'ONG del català ha participat conjuntament amb Acció Cultural del País Valencià i Obra Cultural Balear en una taula rodona organitzada en el marc de l'Acampada Jove d'enguany.

Francesc Marco, del Secretariat de la Plataforma per la Llengua, ha fet evident la paradoxa existent pel que fa a la llengua catalana, ja que, si bé aquesta disposa d'una indústria cultural forta, milions de parlants i una notable capacitat d'atracció, tal com quedava reflectit a les dades de l'informeCAT 2013, l'estat no valora ni potencia  la diversitat lingüística i cultural existent.

Així, des de l'entitat, malgrat els atacs que la llengua continua rebent -a la immersió de les escoles catalanes, eliminant el requisit lingüístic de l'administració illenca, deixant sense ensenyament en català als estudiants valencians o el cas del LAPAO a la Franja- s'aposta per continuar treballant i per obtenir resultats, com els aconseguits al llarg de l'any passat i que poden consultar-se on-line a la Memòria 2012 de la Plataforma per la Llengua.

Andreu Yudici i Tomeu Martí, d'Acció Cultural del País Valencià i de l'Obra Cultural Balear respectivament, van concretar aspectes determinants d'aquests atacs -individuals i col·lectius- com l'apagada de TV3 o els posicionaments públics del govern balear. La taula rodona que s'ha realitzat al Museu-Arxiu de Montblanc, a les 11h d'aquest dissabte 20 de juliol de 2013, i que ha estat moderada per l'eivissenca Marina Sureda, ha servit també per mostrar la voluntat de col·laborar de les diverses entitats de cara a la defensa de la llengua.