Més de 5.000 visites al vídeo que explica per què el català encara no és oficial a Europa. Encara no l'has vist?

El vídeo que la Plataforma per la Llengua i la Fundació Vincle van llançar la setmana passada per explicar per què el català encara no és oficial a la Unió Europea ja acumula 5.270 visites, i no para de sumar noves visualitzacions. Encara no l'heu vist? Feu-ho aquí!

El vídeo denuncia que totes les llengües de dimensions similars a la catalana ja són oficials de la Unió. El català és un cas excepcional per voluntat expressa dels respectius governs espanyols, tant del PP com del PSOE. La Plataforma per la Llengua considera denigrant i vexatori el tracte vers els ciutadans dels successius governs espanyols i demana a la UE que no permeti que l'Estat espanyol discrimini els seus ciutadans.

Veieu el comunicat que la Plataforma per la Llengua va llançar amb motiu de l'entrada en vigor del croat com a nova llengua de la Unió Europea. El croat té 4,4 milions de ciutadans a Croàcia, dels quals vora 4 milions en són parlants habituals, mentre que el català té gairebé 10 milions de persones, i és parlat en un domini lingüístic on hi viuen més de 13 milions de persones.