Softcatalà i la Plataforma per la Llengua deploren que Telefónica exclogui el català del nou dispositiu Firefox OS

Les dues entitats recorden que ja fa temps que existeix una traducció al català del Firefox OS desenvolupada per Softcatalà i demanen a Telefònica una confirmació definitiva sobre la presència del català en les noves versions del dispositiu.

Avui s'ha presentat públicament la primera versió del Firefox OS, el sistema operatiu per a mòbils de Mozilla, que serà distribuït en primícia mundial al mercat espanyol per Telefónica. Softcatalà i la Plataforma per la Llengua volen manifestar el rebuig per l'exclusió de la llengua catalana d'aquests dispositius, malgrat que existeix des de fa temps una traducció al català d'aquest sistema operatiu.

Softcatalà, amb la col·laboració de la Plataforma per la Llengua, ha contactat anticipadament amb els responsables de Mozilla i Telefónica per fer possible la inclusió del català en la primera versió del Firefox OS. Des de Mozilla, s'han realitzat esforços per corregir la situació actual i poder incloure el català el més aviat millor, però, malauradament, des de Telefónica, encara no s'ha rebut una confirmació definitiva que el català disposarà d'una versió lingüística en les properes versions que llanci al mercat amb el sistema operatiu.

Les dues entitats deploren l'actitud de Telefónica d'ignorar els consumidors catalanoparlants, fins i tot, quan els costos de la seva inclusió són irrisoris, com és el cas. Per tot això, demanen que els propers dispositius Firefox OS incloguin el català per defecte i que els usuaris que hagin adquirit un d'aquests telèfons tinguin l'opció d'actualitzar-lo a una versió que ja l'incorpori.