Acord de col·laboració amb FilmCat per promoure el cinema en català en mòbils i tauletes

La Plataforma per la Llengua i FilmCat han arribat a un acord de col·laboració per tal de promoure l'oferta de cinema en català. FilmCat és una aplicació per a mòbils iPhone, i tauletes iPod touch i iPad que permet trobar els cinemes on s'hi projecten pel·lícules doblades, subtitulades i en versió original en català.

Aquesta aplicació permet accedir a la informació completament actualitzada i molt pràctica dels cinemes on tenen lloc les sessions de pel·lícules en català, amb el contacte i adreça dels cinemes, horaris de les sessions en català, tipus de versions (doblada, substitulada, VOC), etc. Així mateix, l'aplicació pot informar sobre els cinemes més propers a l'usuari a través d'un sistema de geolocalització.

La Plataforma per la Llengua considera que FilmCat és una eina revolucionària en aquest camp, i molt necessària tenint en compte que normalment la difusió de l'oferta de cinema en català arriba de manera esbiaixada i és molt poc visible per als espectadors. Amb l'aplicació de FilmCat, l'accés al cinema en català serà més fàcil. De moment, només funciona en el territori sota administració de la Generalitat de Catalunya, i en els mòbils amb sistema operatiu d'Apple. S'espera que en un futur l'eina pugui ampliar-se a un mercat d'espectadors encara més ampli.

Com a part d'aquesta coL·laboració, FilmCat inclourà un publifilm de la campanya estimoelcatala.cat de la Plataforma per la Llengua, i que permetrà als usuaris de mòbil i tauletes accedir al web i participar en la campanya, i també enviar missatges SMS amb la paraula ESTIMO al 25511, acció amb la qual aportaran 1,45€ a la Plataforma per la Llengua.