Òscar Escuder: "És important que el català tingui el reconeixement que comporta tenir un Estat a favor, enlloc de tenir-ne un en contra"

El President de la Plataforma per la Llengua, Òscar Escuder, ha destacat avui, durant la reunió de constitució del Pacte Nacional pel Dret a Decidir, la importància que aquest procés que ara s'engega comporti que per primer cop el català pugui tenir "un Estat a favor enlloc d'un Estat en contra". "El català massa sovint ha tingut un Estat en contra i és important que pugui tenir el reconeixement que comportaria tenir un Estat a favor", ha afirmat Escuder, que ha participat durant el matí d'avui en la reunió de constitució del Pacte juntament amb diverses entitats de molt diversos àmbits.

La reunió s'ha convocat aquest matí al Parlament amb l'objectiu d'implicar els agents socials en el procés cap a la consulta. Precisament Òscar Escuder ha considerat molt positiu que aquest procés s'obri a la societat civil. Escuder també ha destacat la importància i vitalitat del català, tot i els constants impediments que en dificulten la plena normalització: "El català és una llengua que s'ha volgut minoritzar, i se'ns ha volgut fer creure que era una llengua petita quan és una llengua mitjana", ha dit.

En la reunió hi han participat una quarantena d'entitats i representants dels diferents partits polítics.