“El català als fogons” a l’Institut Escola del Prat de Llobregat

La Plataforma per la Llengua, l'associació Cornellà sense fronteres i l'Institut Escola del Prat de Llobregat van organitzar el dimecres 22 de maig, un taller de cuina per als alumnes de primer, segon i tercer d'ESO de la Unitat de suport d'educació especial. Un taller que s'emmarca dins del projecte cuines del món que el centre du a terme aquest any.

L'Institut Escola del Prat, al barri de Sant Cosme del Prat de Llobregat, és un centre educatiu amb un alt índex d'alumnes de la comunitat gitana del barri.

El taller va començar a les deu del matí i els assistents van participar en l'elaboració de la recepta que va preparar un representant de l'associació Cornellà sense fronteres. Es tracta d'un plat típic del Marroc, carn de vedella amb prunes i sèsam. Els nois van conèixer de primera mà el nom dels ingredients i la manera de combinar-los en la recepta.

Finalment, tots plegats van fer un tast del plat, fent-ne una valoració molt positiva. Al final del taller es va lliurar a cada un dels participants un exemplar del llibre de receptes elaborades per diverses entitats de persones immigrades "El català als fogons", editat per Plataforma per la Llengua. El receptari té per objectiu promoure l'intercanvi cultural, la pràctica del català i reconèixer, alhora, la diversitat lingüística del nostre país, on existeixen més de 250 llengües.

Podeu descarregar-vos la publicació en aquest enllaç: