Una jove esparreguerina d’origen croat guanya el 7è Dictat Català d’Esparreguera

El 22 d'abril hi va haver un nou rècord de participació en aquesta vila del Baix Llobregat, amb 102 esparreguerins concursant per guanyar un dels 21 premis de què constava la setena edició del Dictat Català.

Amb motiu de la Tercera Setmana de la Llengua Catalana a Esparreguera, el passat dilluns 22 d'abril va tenir lloc a Can Pasqual la setena edició del Dictat Català d'Esparreguera, amb un nou rècord de participació, 102 concursants, d'entre els quals

L'acte el van presidir l'alcalde d'Esparreguera, Joan-Paül Udina, i la regidora de Política Lingüística de l'Ajuntament d'Esparreguera, Núria Valldeperas, que va dictar a tots els assistents un text que havia romàs en secret fins al mateix moment del dictat. Per part de la Plataforma per la Llengua Baix Llobregat-Esparreguera va encapçalar l'acte Teresa Barrios. També van presidir el VII Dictat la directora del Centre de Normalització Lingüística Ca n'Ametller, Imma Pagès, el coordinador d'Ensenyament del CNL, Ramon Font, i el responsable del Servei Local de Català d'Esparreguera i alhora president de la territorial del Baix Llobregat-Esparreguera, Marc Piera.

Abans que es dictés el text, Teresa Barrios, com a representant de la Plataforma per la Llengua Baix Llobregat-Esparreguera, va llegir el manifest de la Tercera Setmana de la Llengua Catalana a Esparreguera titulat Salvant els mots.

El Servei Local de Català d'Esparreguera va voler retre homenatge al poeta nacional català Salvador Espriu (1913-1985) afegint-se a tots els actes organitzats en l'Any Espriu. Per això, va proposar el joc d'endevinar l'ortografia correcta de les 129 paraules del text (la puntuació es dictava), que era un fragment del poema "Per una suite algueresa II" de l'obra Per a la bona gent (1984).

La correcció del text va anar a càrrec una altra vegada del Jurat format per tècnics del Centre de Normalització Lingüística Ca n'Ametller.

El primer premi és un viatge a l'Alguer (Sardenya) de cap de setmana per a dues persones, que s'ha endut la jove esparreguerina d'origen croat Matea Bradi?i?, i la resta de premis són una subscripció gratuïta durant tot l'any 2013 a la revista en català. En el cas de la Categoria Especial d'Alumnes dels Cursos de Català per a Adults, es va regalar un exemplar del Diccionari de la Llengua Catalana de l'Institut d'Estudis Catalans i una subscripció gratuïta a una revista en català.

Els 21 guanyadors, a qui felicitem des d'aquí, són:

1r premi: Matea Bradi?i?

Categoria especial Alumne dels cursos de català per a adults del SLC d'Esparreguera 2012-2013: Maria Teresa Gasca i Aladrén

2n premi: Lluc López i Beltrán

3r premi: Montserrat Roig i Gelabert

4t premi: Queralt Sáez i Feixas

5è premi: Carme Rabadán i Ruiz

6è premi: Roser Alavedra i Carmona

7è premi: Núria Canals i Vendrell

8è premi: Sílvia Alavedra i Carmona

9è premi: Maria Teresa Prats i Margalef

10è premi: Lurdes Boladeras i Fernàndez

11è premi: Lluís Solé i Llordés

12è premi: Anna Llopart Mestres

13è premi: Guadalupe Castellanos Moya

14è premi: Cecília Reifs Prat

15è premi: Elena Fernández Cabrera

16è premi: Joana Navarro Lara

17è premi: Yessenia Martínez Macias

18è premi: Yeray Gómez Esquinas i Roser París i Prats

19è premi: Blai Servent Abad

El Dictat Català d'Esparreguera és una activitat coorganitzada per la Regidoria de Política Lingüística, el Servei Local de Català d'Esparreguera i la Plataforma per la Llengua Baix Llobregat-Esparreguera. Enguany hi han col·laborat la revista local 777 Comunica, l'APPEC, l'agència de viatges Terres Llunyanes d'Esparreguera i la Pastisseria Cal Ferran del carrer de Sant Joan.