El Projecte Enraonem d'Esparreguera visita Bonpreu

El supermercat Bonpreu d'Olesa de Montserrat, inaugurat al 2012, va rebre el passat dimecres 10 d'abril la visita del Projecte Enraonem que va poder descobrir la política lingüística compromesa d'aquesta empresa catalana que fa un ús normalitzat de la llengua catalana.

El responsable del supermercat Bonpreu d'Olesa de Montserrat, Raúl Martínez, va rebre cordialment el grup de la Plataforma per la Llengua Baix Llobregat-Esparreguera i va explicar de manera molt aclaridora com aquesta empresa catalana ha fet del català la llengua habitual de treball, de comunicació entre treballadors i amb la clientela i de l'etiquetatge de les més de 2.000 referències pròpies de Bonpreu; i tot això, rebut per part de la clientela amb una total comprensió i normalitat.

L'explicació del Sr. Raúl Martínez no només es va centrar a conèixer la gran política lingüística a favor de la llengua catalana que duen a terme els supermercats Bonpreu i els hipermercats Esclat, centrats únicament en el mercat del Principat de Catalunya, sinó que va continuar amb l'explicació de les diferents campanyes de l'empresa, com el Quilòmetre Zero, l'aposta per la venda de productes catalans o l'última relacionada amb els productes carnis: el Benestar Animal, a més del compromís pel medi ambient, que es demostra posant a disposició de la clientela una caixa de cartró que permet evitar l'ús de bosses de plàstic.

A continuació, va repassar les diferents seccions del supermercat, de més de 1.000 m2, va explicar com funciona la targeta client, va repartir una a cada assistent i va acompanyar el grup per tot el supermercat, explicant les  informacions específiques de preus i característiques dels productes i responent les preguntes que el grup li va fer sobre les diferents seccions.

La Plataforma per la Llengua agraeix la càlida acollida que el Sr. Martínez va dispensar al grup del Projecte Enraonem en nom de Bonpreu i destaca el compromís ètic i lingüístic amb la nostra llengua i amb el país que té aquesta cadena de supermercats catalana.

Per posar-se en contacte amb aquest projecte de l'ONG del Català es pot enviar un correu a l'adreça electrònica plesparreguera@plataforma-llengua.cat o mitjançant la pàgina de Facebook de la territorial: https://www.facebook.com/PlataformaPerLaLlenguaBaixLlobregat.

El Projecte Enraonem, creat per la Plataforma per la Llengua Baix Llobregat-Esparreguera té el doble objectiu d'oferir un espai on practicar català a l'àmbit públic de manera espontània i alhora conèixer de prop els aspectes de la cultura catalana presents a Esparreguera i la rodalia. Per això, cada dimecres a les set de la tarda els participants faran una visita a un establiment comercial, a una empresa o a una associació de la vila o de la rodalia. La trobada setmanal serà sempre al vestíbul de l'edifici municipal de Can Pasqual, des d'on se sortirà per fer l'activitat.

El Projecte Enraonem compta amb l'assessorament, la col·laboració i el ple suport del Servei Local de Català d'Esparreguera i de la Regidoria de Política Lingüística de l'Ajuntament d'Esparreguera.

Enllaç relacionat: