Més del 18% dels alumnes de la Catalunya Nord rep algun tipus d'ensenyament en català, segons l'InformeCAT

Aquesta és una de les dades que es troben en l'InformeCAT 2013, elaborat per la Plataforma per la Llengua, en el qual es recull l'estat del català en 50 dades.

En els centres pu?blics del Departament dels Pirineus Orientals, inclosa la comarca occitana de la Fenolleda, un 18,27% dels alumnes (12.393 sobre un total de 67.816) reben algun tipus d'ensenyament de catala?. Aquesta xifra suposa un augment de me?s d'un punt respecte el curs anterior, que era de 17,22%. Tanmateix, aquest percentatge s'eleva al 25,77% en els centres de primer grau (9.792 alumnes sobre 37.994) i disminueix notablement en els de segon: el 8,72% (2.601 alumnes sobre 29.822).

Pel que fa a l'ensenyament privat, globalment les xifres absolutes so?n me?s modestes (pel baix pes que te? aquest ensenyament a la Catalunya del Nord i al conjunt de l'Estat france?s): 1.170 alumnes sobre un total de 9.943 (l'11,76%), 800 dels quals so?n de primer grau i 370 de segon. Com en el cas de l'ensenyament pu?blic, el percentatge sobre el total tambe? e?s molt desigual: el 21,21% correspon a primer grau (sobre un total de 3.711 alumnes al Departament) i el 5,99% a segon (sobre un total de 6.172 alumnes).

Documents relacionats