El Rebost del Montserratí col·labora amb el Projecte Enraonem d'Esparreguera

El Rebost del Montserratí és un nou projecte de tres joves emprenedors  que volen acostar els productes de la terra etiquetats en català a la població d'Esparreguera i rodalia. Per això, a la seva botiga del carrer del Camí Ral, al Barri Font, presenten productes propis d'arreu dels Països Catalans, tot destacant aquells que es produeixen a Esparreguera (oli, vi, conserves i ratafia) i a les poblacions que envolten el massís de Montserrat.

De la mà dels tres propietaris, Miquel Altadill, Lluc López i Martí Guinovart, els joves emprenedors propietaris de la botiga d'alimentació El Rebost del Montserratí, el passat dimecres 3 d'abril el Projecte Enraonem es va acostar als "productes de la terra" i va poder conèixer de primera mà la ratafia, un licor tradicional català.

El Rebost del Montserratí es va inaugurar al desembre de 2012 i ja s'ha fet un lloc a Esparreguera i a la comarca perquè ofereixen a la seva clientela no només una exquisida atenció personalitzada i en català, sinó per difondre tots els productes  elaborats a les empreses d'alimentació de la població.

Des de vins a olis, passant per conserves i les Ratafies de l'Avi Guillem, de les quals són els distribuïdors oficials, El Rebost del Montserratí dóna a conèixer un ventall de productes elaborats a Esparreguera, a les veïnes poblacions del Montserrat i arreu dels Països Catalans. Per posar un exemple, és la primera vegada que en una mateixa botiga esparreguerina es poden trobar licors de les Illes Balears, melmelades i conserves de fruita de les terres de Lleida, arròs de Pals, cerveses artesanes del Bages i vins d'Esparreguera.

La Plataforma per la Llengua agraeix la càlida acollida que els tres joves emprenedors van dispensar al grup del Projecte Enraonem i destaca el compromís ètic i lingüístic amb la nostra llengua i amb el país que aquest acollidor espai ofereix a la clientela.

Per posar-se en contacte amb aquest projecte de l'ONG del Català es pot enviar un correu a l'adreça electrònica plesparreguera@plataforma-llengua.cat o mitjançant la pàgina de Facebook de la territorial: https://www.facebook.com/PlataformaPerLaLlenguaBaixLlobregat.

El Projecte Enraonem, creat per la Plataforma per la Llengua Baix Llobregat-Esparreguera, té el doble objectiu d'oferir un espai on practicar català a l'àmbit públic de manera espontània i alhora conèixer de prop els aspectes de la cultura catalana presents a Esparreguera. Per això, cada dimecres a les 7 de la tarda els participants faran una visita a un establiment comercial, a una empresa o a una associació de la vila o de la rodalia. La trobada setmanal serà sempre al vestíbul de l'edifici municipal de Can Pasqual, des d'on se sortirà per fer l'activitat.

El Projecte Enraonem compta amb l'assessorament, la col·laboració i el ple suport del Servei Local de Català d'Esparreguera i de la Regidoria de Política Lingüística de l'Ajuntament d'Esparreguera.

Enllaços relacionats: