Els joves voluntaris per la llengua de l’Institut El Castell d'Esparreguera visiten TV3

Els voluntaris lingüístics de l'Institut El Castell d'Esparreguera, entre els quals hi ha nois i noies inscrits al Voluntariat per la Llengua Jove de la Plataforma per la Llengua, visiten el programa Divendres de TV3.

El passat dimarts 2 d'abril els voluntaris lingüístics de l'Institut El Castell d'Esparreguera van visitar TV3, on van assistir de públic a l'emissió en directe del programa Divendres.

L'activitat estava organitzada per aquest centre de secundària d'Esparreguera i estava adreçada a tots els voluntaris lingüístics de l'institut que participen en el Projecte Compartim Converses (12-16 anys) i en el Voluntariat per la Llengua Jove (16-18 anys), coordinat fora del centre per la Plataforma per la Llengua.Des del desembre de 2009 la Plataforma per la Llengua organitza el programa del Voluntariat per la Llengua Jove, una experiència que es duu a terme en l'àmbit social, fora de l'horari escolar, i que és clau per a potenciar l'ús parlat de la llengua catalana entre el jovent. El programa es basa a posar en contacte joves que entenen el català però que no el parlen o bé que el parlen una mica i el volen millorar amb nois i noies catalanoparlants. Per això, les parelles lingüístiques estan formades per un noi o noia catalanoparlant habitual (ensenyant) i un jove nou catalanoparlant (aprenent).

La Plataforma per la Llengua Baix Llobregat-Esparreguera va iniciar aquest projecte durant el segon semestre de l'any 2012, al qual ja s'han afegit tots els centres de secundària de la vila. Per posar-s'hi en contacte, es pot fer mitjançant la pàgina de Facebook de l'ONG del Català  (www.facebook.com/PlataformaPerLaLlenguaBaixLlobregat) o per correu electrònic (plesparreguera@plataforma-llengua.cat). El Voluntariat per la Llengua Jove compta amb el ple suport de la Regidoria de Política Lingüística de l'Ajuntament d'Esparreguera.