La Plataforma per la Llengua Vallès Occidental celebra el seu 15è aniversari amb un vermut

Per celebrar els 15 anys de la creació de la Plataforma per la Llengua Vallès Occidental el diumenge 10 de març es va organitzar un vermut commemoratiu a l'Àgora (Centre Cívic de Sant Oleguer, Sabadell).

Fou un senzill però emotiu acte dividit en dues parts. La primera part va consistir en uns parlaments. Va prendre primer la paraula l'actual president, en Josep Abad i Sentís, qui va fer un breu repàs d'aquests 15 anys de lluita per la llengua. Va exposar també els principals actes i campanyes, en va fer un breu balanç i va afirmar que entitats com la Plataforma per la Llengua són més necessàries que mai ja que el secular genocidi dels estats espanyol i francès contra la llengua i la cultura catalana continua igual de vigent. Després van prendre la paraula dos membres fundadors i expresidents de l'entitat, na Carme Forcadell i n'Eugeni Junyent, que van recordar els començaments de l'entitat però també van parlar sobre el seu futur, el del català i el de Catalunya. El quart membre fundador, en Sever Salvador, no va poder assistir al vermut però es va llegir un breu text que va escriure per a l'ocasió. El torn de testimonis el va tancar en Cèsar Sánchez, membre històric de l'entitat que va explicar -amb el seu estil contundent i incisiu- que va ser la consciència i la coherència independentista que el va portar a adoptar la llengua catalana. El bloc de parlaments el va cloure la vicepresidenta de l'entitat, na Laura Pujol, que va presentar l'intens programa d'actes i campanyes que es realitzarà enguany en el marc del 15è aniversari, alhora que va fer una crida a la implicació activa dels socis i col·laboradors amb l'entitat.

La segona part de l'acte va consistir en un vermut musical, que va constar de vermut amb sifó i un pica-pica, en el decurs del qual es va aprofitar per parlar amb antics i nous socis i col·laboradors. Converses, projectes i anècdotes que es van allargar fins les dues del migdia.