Ceràmiques Sedó col·labora amb el Projecte Enraonem d'Esparreguera

Història, tradició i creativitat són els tres signes visibles d'aquesta empresa familiar ceramista d'Esparreguera que durant 3 generacions ha mantingut vius al costat de la llengua i la cultura catalana. Per això, el Projecte Enraonem l'ha visitat, per conèixer-la de primera mà i endinsar-se en la tradició centenària local de la terrissa.

De la mà de Gloria Trujillo i Sedó, la tercera generació de Ceràmiques Sedó, el passat dimecres 20 de març el Projecte Enraonem es va introduir en la història dels ceramistes d'Esparreguera.

El taller de Ceràmiques Sedó va obrir el 1940 i des d'aquell moment ha anat acompanyant la vila, a través del temps i de les seves ceràmiques, en els canvis dels estris d'ús quotidià. Actualment l'Obrador Ceràmiques Sedó és un Ofici Singular de Catalunya, segons el Consorci de Comerç, Artesania i Moda de la Generalitat de Catalunya. Així, podem trobar des de les seves peces fabricades totalment a mà d'una manera artesanal amb diferents tècniques, fins al temps actual, en el qual conviuen amb peces úniques. Amb un concepte més contemporani, Ceràmiques Sedó dóna formes a minerals amb els quals, units pel foc, obtenen peces de gran bellesa treballades amb mestria per la família Trujillo-Sedó.

La Plataforma per la Llengua agraeix la càlida acollida que la família Trujillo-Sedó va fer al grup del Projecte Enraonem i destaca el compromís lingüístic i cultural d'aquesta empresa familiar per unir la tradició esparreguerina amb la cultura catalana d'avantguarda, tot passant per un ús normalitzat de la nostra llengua.

Des de l'ONG del Català encara es busquen col·laboradors que vulguin compartir el català en les trobades setmanals del Projecte Enraonem. Per això, les persones interessades poden inscriure-s'hi enviant un correu a l'adreça electrònica plesparreguera@plataforma-llengua.cat o mitjançant la pàgina de Facebook de la territorial: https://www.facebook.com/PlataformaPerLaLlenguaBaixLlobregat.

El Projecte Enraonem, creat per la Plataforma per la Llengua Baix Llobregat-Esparreguera, té el doble objectiu d'oferir un espai on practicar català a l'àmbit públic de manera espontània i alhora conèixer de prop els aspectes de la cultura catalana presents a Esparreguera. Per això, cada dimecres a les 7 de la tarda els participants faran una visita a un establiment comercial, a una empresa o a una associació de la vila o de la rodalia. La trobada setmanal serà sempre al vestíbul de l'edifici municipal de Can Pasqual, des d'on se sortirà per fer l'activitat.

El Projecte Enraonem compta amb l'assessorament, la col·laboració i el ple suport del Servei Local de Català d'Esparreguera i de la Regidoria de Política Lingüística de l'Ajuntament d'Esparreguera.