L'Institut El Cairat s'afegeix al Voluntariat per la Llengua Jove d'Esparreguera

Les xerrades sobre diversitat lingüística fetes a tots els cursos de 4t d'ESO han servit per a promocionar la reflexió sobre la diversitat lingüística i la inscripció al voluntariat juvenil

Durant la segona setmana de març, l'Institut El Cairat d'Esparreguera va dur a terme, en col·laboració amb la Plataforma per la Llengua, unes xerrades als cursos de 4t d'ESO per tal de promoure la reflexió sobre les llengües i la implicació per part dels joves sobre la importància de mantenir i transmetre la llengua catalana.

Aquestes xerrades han estat el tret de sortida del programa del Voluntariat per la Llengua Jove, que durant l'any 2013 es promourà en aquest centre de secundària d'Esparreguera entre l'alumnat amb més de 16 anys. La inscripció es podrà fer mitjançant l'adreça electrònica plesparreguera@plataforma-llengua.cat i a la pàgina de Facebook https://www.facebook.com/PlataformaPerLaLlenguaBaixLlobregat.

Des del desembre de 2009 la Plataforma per la Llengua organitza el programa del Voluntariat per la Llengua Jove, una experiència que es duu a terme en l'àmbit social, fora de l'horari escolar, i que és clau per a potenciar l'ús parlat de la llengua catalana entre el jovent. El programa posa en contacte joves que entenen el català però que no el parlen o bé que el parlen una mica i el volen millorar amb nois i noies catalanoparlants. Per això, les parelles lingüístiques estan formades per un noi o noia catalanoparlant habitual (ensenyant) i un jove nou catalanoparlant (aprenent).

La Plataforma per la Llengua Baix Llobregat-Esparreguera va iniciar aquest projecte durant el segon semestre de l'any 2012 i  ja s'hi han afegit tots els centres de secundària de la vila. El Voluntariat per la Llengua Jove compta amb el ple suport de la Regidoria de Política Lingüística de l'Ajuntament d'Esparreguera.