El restaurant vegetarià Bindu col·labora amb el Projecte Enraonem d'Esparreguera

L'únic restaurant de cuina vegetariana d'Esparreguera, obert ara fa 5 anys i situat al carrer de Ferran Puig, és un dels nombrosos comerços, empreses i entitats de la vila que col·laboren amb el Projecte Enraonem de la Plataforma per la Llengua. El restaurant vegetarià Bindu, a més, compleix la Llei de política lingüística i tots els requisits lingüístics del Codi de consum de Catalunya, per la qual cosa és un molt bon exemple d'atenció a la clientela en llengua catalana.

El passat dimecres 13 de març, la Mireia, la propietària del Restaurant vegetarià Bindu, va acollir el grup de l'Enraonem, amb el qual va poder parlar de què significa la cuina vegetariana i al qual va explicar quins són alguns dels productes propis d'aquesta cuina, en què es basa i quina filosofia tenen els vegetarians. A més a més, els participants es van interessar per l'agricultura ecològica i què significa el Quilòmetre 0, dos aspectes que tenen molt en compte en aquest restaurant.

La valoració que en van fer els participants va ser molt positiva, ja que van poder preguntar i debatre a bastament sobre el món de la cuina vegetariana, no sempre ben difós, i van aprendre molts coneixements desconeguts fins al moment. Des de l'ONG del Català encara es busquen voluntaris i aprenents que vulguin col·laborar-hi per compartir el català en unes trobades setmanals. Per això, les persones interessades poden inscriure-s'hi enviant un correu a l'adreça electrònica plesparreguera@plataforma-llengua.cat o mitjançant la pàgina de Facebook de la territorial: https://www.facebook.com/PlataformaPerLaLlenguaBaixLlobregat

El Projecte Enraonem, creat per la Plataforma per la Llengua Baix Llobregat-Esparreguera, té el doble objectiu d'oferir un espai on practicar català a l'àmbit públic de manera espontània i alhora conèixer de prop els aspectes de la cultura catalana presents a Esparreguera. Per això, cada dimecres a les 7 de la tarda els participants faran una visita a un establiment comercial, a una empresa o a una associació de la vila o de la rodalia. La trobada setmanal serà sempre al vestíbul de l'edifici municipal de Can Pasqual, des d'on se sortirà per fer l'activitat.

El Projecte Enraonem compta amb l'assessorament, la col·laboració i el ple suport del Servei Local de Català d'Esparreguera i de la Regidoria de Política Lingüística de l'Ajuntament d'Esparreguera.