Inaugurat el Voluntariat per la Llengua Jove d'Esparreguera amb èxit

19 nois i noies d'entre 16 i 21 anys i de 9 orígens diferents participen en un projecte de la Plataforma per la Llengua per a compartir experiències en llengua catalana i alhora aprendre aspectes culturals de l'altra persona.

El dilluns 11 de març es va donar el tret de sortida al Voluntariat per la Llengua juvenil a l'Institut El Castell d'Esparreguera amb membres de la Plataforma per la Llengua i de l'equip docent del centre escolar.

Laura Camps, Marc Piera i Abdel Rbati, en nom de la Plataforma per la Llengua, van exposar l'important paper de transmissió del català en l'àmbit dels joves que representa el seu gest, van explicar els objectius del programa i experiències similars dutes a terme a Barcelona en el mateix projecte i van agrair el gran paper de difusió del projecte que han fet des de les classes de Batxillerat del centre.

La directora del centre, Carme Rabadán, i la responsable de l'Aula d'Acollida, Lucía Rodríguez, van agrair als voluntaris el seu esforç per a compartir part del seu temps lliure amb altres nois i noies que estan aprenent català i alhora van agrair que la Plataforma per la Llengua hagués triat aquest centre per fer la presentació del projecte a Esparreguera. La presentació també va comptar amb la presència del professor de llengua catalana de Batxillerat Jordi Fort.

Àlex, André, Ariadna, Cristian, Dariel, José Carlos, Lucía, Maria del Mar, Marta, Natalia, Nayab, Paula, Radu, Raquel, Safyan, Seila, Víctor, Yessenia i Yocaris són els 19 joves nascuts a Catalunya, Castella-La Manxa, Colòmbia, el Pakistan, el Brasil, l'Equador, Guatemala, la República Dominicana i Romania que es trobaran un cop per setmana en el seu temps de lleure per a practicar el català mentre fan alguna activitat conjunta.

Des del desembre del 2009 la Plataforma per la Llengua duu a terme el programa del Voluntariat per la Llengua Jove, una experiència molt enriquidora per a potenciar l'ús parlat de la llengua catalana de persones que entenen el català però que no el parlen o bé que el parlen una mica i el volen millorar i adquirir més fluïdesa. Per això, es posen en contacte joves catalanoparlants habituals (ensenyants) amb nois i noies nous catalanoparlants (aprenents).