La Pastisseria Ferran col·labora amb el Projecte Enraonem d'Esparreguera

Aquest establiment d'Esparreguera de 132 anys i situat al cèntric carrer Gran és un dels nombrosos comerços, empreses i entitats de la vila que col·laboren amb el Projecte Enraonem de la Plataforma per la Llengua. La Pastisseria Ferran elabora totes les postres tradicionals catalanes pròpies del calendari festiu, fa l'atenció a la clientela en la nostra llengua i etiqueta tots els seus productes en català, per la qual cosa és un model d'empresa familiar arrelada al territori i a la cultura catalana.

El passat dimecres 6 de març, el pastisser Ferran, nét del fundador de la pastisseria, juntament amb el seu pare, el Sr. Pepito i la seva neboda Mariona, van acollir el grup de l'Enraonem, al qual van fer un taller de xocolata aprofitant que s'acosta l'època de les mones de Pasqua.

La valoració que en van fer els participants va ser molt positiva, ja que van poder preguntar i debatre sobre el món de la xocolata i van aprendre aspectes de la cultura gastronòmica xocolatera desconeguda fins al moment.

El Projecte Enraonem, creat per la Plataforma per la Llengua Baix Llobregat-Esparreguera, té el doble objectiu d'oferir un espai on practicar català a l'àmbit públic de manera espontània i alhora conèixer de prop els aspectes de la cultura catalana presents a Esparreguera. Per això, cada dimecres a les 7 de la tarda els participants faran una visita a un establiment comercial, a una empresa o a una associació de la vila o de la rodalia. La trobada setmanal serà sempre al vestíbul de l'edifici municipal de Can Pasqual, des d'on se sortirà per fer l'activitat.

Des de l'ONG del Català encara es busquen voluntaris i aprenents que vulguin col·laborar per compartir el català en unes trobades setmanals. Per això, les persones interessades poden inscriure-s'hi enviant un correu a l'adreça electrònica plesparreguera@plataforma-llengua.cat o mitjançant la pàgina de Facebook de la territorial: https://www.facebook.com/PlataformaPerLaLlenguaBaixLlobregat.

El Projecte Enraonem compta amb l'assessorament, la col·laboració i el ple suport del Servei Local de Català d'Esparreguera i de la Regidoria de Política Lingüística de l'Ajuntament d'Esparreguera.