La Plataforma per la Llengua presenta a València Bun? al valencià, una guia d’acollida per a la comunitat romanesa

Amb una assistència de prop de 150 persones als espais de la Societat Coral el Micalet de València, la Plataforma per la Llengua País Valencià va presentar, el passat divendres, 1 de març, amb la col·laboració de l'Escola Valenciana i de l'entitat d'acollida romanesa Suflet Romanesc, la publicació Bun? al valencià, una presentació de la llengua catalana a la comunitat de parla romanesa del País Valencià, una guia pràctica que inclou informació i continguts rellevants per al nouvingut romanès.

L'acte va comptar amb la particilpació de na Dariana Groza, traductora de la guia i coordinadora del Voluntariat lingüístic d'Escola Valenciana, qui va destacar la qualitat i repercussió que està tenint el treball; el Cònsul de Romania a Castelló, en Radu Catalin Mardare, que va felicitar l'entitat pel treball i va mostrar la seua disposició per col·laborar amb la distribució de la Guia; en Ferran Suay, membre del Consell Consultiu de la Plataforma per la Llengua País Valencià, qui va fer una intervenció contundent en relació a l'oportunitat del coneixement de la llengua pròpia i a la necessitat de rebre en valencià al nouvingut amb la mateixa llengua amb la qual tractem amb la nostra família; Àlvar Kuehn, portaveu de la Plataforma per la Llengua País Valencià, que explicà, entre d'altres qüestions, la importància d'acollir el nouvingut en valencià.

L'acte va continuar amb la lectura, en les dues llengües d'un vell i bonic costum romanès, el ‘martisor'. Tot seguit, un grup de xiquets i d'adults romanesos, membres de l'associació Suflet romanesc, va fer un ball típic, just abans de repartir entre els presents el xicotet símbol de la primavera. L'acte va acabar convidant els presents a una "picaeta", com no, valenciano-romanesa.