La Llibreria L’Espinguet col·labora amb el Projecte Enraonem d'Esparreguera

La Llibreria L'Espinguet d'Esparreguera col·labora amb el Projecte Enraonem de voluntariat lingüístic col·lectiu que la territorial del Baix Llobregat-Esparreguera de la Plataforma per la Llengua va endegar el passat mes de febrer. Aquest establiment d'Esparreguera inaugurat l'any 2007 i situat a l'històric carrer de Montserrat, és un dels nombrosos comerços, empreses i entitats de la vila que col·laboren amb el Projecte Enraonem.

Concretament, el dimecres 27 de febrer, Anna Lavé, propietària de la Llibreria L'Espinguet, que també és sòcia des de fa anys de la Plataforma per la Llengua i forma part de la Junta Executiva Territorial del Baix Llobregat-Esparreguera, va acollir el grup de l'Enraonem, al qual va explicar, entre d'altres temes, els diversos tipus de llibres que poden trobar a la llibreria. A més a més, va exposar les facilitats i la rapidesa a servir les comandes que li permet el fet de treballar amb diferents distribuïdors.

La Llibreria L'Espinguet es caracteritza perquè ofereix a la seva clientela una variada selecció de llibres en català, de manera que al seu local podem localitzar-hi veritables troballes.

L'experiència per als participants del grup va ser molt enriquidora, ja que la propietària de la Llibreria L'Espinguet, a més de ser una gran lectora, recull els comentaris dels seus clients, cosa que li permet aconsellar-los a l'hora de triar un llibre.

Amb aquesta activitat, el Projecte Enraonem ha centrat el coneixement de la realitat catalana d'Esparreguera a l'àmplia oferta de llibres publicats en la nostra llengua i a buscar la confiança i la complicitat del llibreter que coneix de prop la literatura catalana.

Des de l'ONG del Català encara es busquen voluntaris i aprenents que vulguin col·laborar-hi per compartir el català en unes trobades setmanals. Per això, les persones interessades poden inscriure-s'hi enviant un correu a l'adreça electrònica plesparreguera@plataforma-llengua.cat o mitjançant la pàgina de Facebook de la territorial: https://www.facebook.com/PlataformaPerLaLlenguaBaixLlobregat.

El Projecte Enraonem té el doble objectiu d'oferir un espai on practicar català a l'àmbit públic de manera espontània i alhora conèixer de prop els aspectes de la cultura catalana presents a Esparreguera. Per això, cada dimecres a les 7 de la tarda els participants faran una visita a un establiment comercial, a una empresa o a una associació de la vila o de la rodalia. La trobada setmanal serà sempre al vestíbul de l'edifici municipal de Can Pasqual, des d'on se sortirà per fer l'activitat.

El Projecte Enraonem compta amb l'assessorament, la col·laboració i el ple suport del Servei Local de Català d'Esparreguera i de la Regidoria de Política Lingüística de l'Ajuntament d'Esparreguera.