La Plataforma per la Llengua presenta a València la guia 'Bun? al valencià'

La Plataforma per la Llengua País Valencià, Escola Valenciana i Suflet Romanesc presentaran públicament el proper divendres, 1 de març, a les 19.30h, a la Societat Coral el Micalet (c/Guillem de Castro nº.72) de València la publicació Bun? al valencià, una presentació de la llengua catalana a la comunitat de parla romanesa del País Valencià, una guia pràctica que inclou informació i continguts rellevants per al nouvingut romanès. La publicació, elaborada per la Plataforma per la Llengua País Valencià, ha estat possible gràcies a la col·laboració de l'Ajuntament de Vila-real i l'Institut d'Estudis Catalans- Delegació de Castelló i ja es va presentar en roda de premsa el passat dimecres 16 de gener a l'Ajuntament de Vila-real.

La presentació comptarà amb la presència de na Dariana Groza, traductora de la guia i coordinadora del Voluntariat lingüístic d'Escola Valenciana; en Radu Catalin Mardare, cònsul de Romania a Castelló; en Ferran Suay, membre del Consell Consultiu de la Plataforma per la Llengua País Valencià i n'Àlvar Kuehn, portaveu de la Plataforma per la Llengua País Valencià.

La presentació de la guia a València té un doble objectiu. D'una banda, la promoció del material dins de la comunitat romanesa de València i, d'altra banda, donar a conèixer als valencians un vell i bonic costum romanès, el "martisor''.

Després de les intervencions, un grup de xiquets romanesos farà un ball típic. A continuació s'explicarà la llegenda del ‘'martisor'' i es repartirà entre els presents el xicotet símbol de la primavera. I, com no, l'acte acabarà amb una ‘'picaeta'', aquesta vegada valenciano-romanesa.

Des de la Plataforma per la Llengua País Valencià es convida tota entitat relacionada amb els nouvinguts, especialment de procedència romanesa, tot centre escolar i tota persona interessada en una acollida en valencià, en acompanyar-nos el pròxim divendres a la Societat Coral el Micalet a les 19.30h.